Sosyal Medya

Sosyal medya, kullanıcıların internette aradığı, kullandığı ve içerik ürettiği interaktif iletişim platformdur. Geleneksel medya'dan Web 2.0'ın kullanılmaya başlamasıyla, tek yönlü içerik paylaşımından, çift taraflı içerik alışverişine erişim sağlanılan medya iletişimidir.

Günlük yaşantımızda iletişim gücü sağlaması, iş ve özel hayatı kolaylaştırması, pazar dünyasını daha geniş bir alana yayması gibi bir çok özelliğiyle sosyal medya hem hayatımıza keyif katıyor hem de gündelik gerekliliği olan işlerimizi gerçekleştirmemizde bizlere büyük yardımlar sağlıyor.

Özetle bireyin etkileşim içinde bulunabildiği çevrimiçi bir platform olarak da ifade edilebilen sosyal medya araçlarına; forumlar, bloglar, wikiler, paylaşım siteleri, sosyal ağ siteleri, mikro-blog siteleri ve çevrimiçi diğer sanal dünyalar örnek olarak gösterilebilir. Kitle iletişim araçları (radyo, TV, gazete vb.)

sosyal-medya
Instagram
Facebook
Pinterest

Sosyal medyada zaman geçirmek, günümüz insanının sıradan rutininin bir parçası. Zamanın büyük bir kısmını sosyal ağlarda geçirenlerin sayısı da oldukça fazla. Bazılarının birkaç dakika haber okumak, bazıları için gün içinde küçük molalar vererek tanıdıklarını ya da merak ettiklerini takip etmek bazen de tüm günü vermek gibi herkesin farklı sosyal medya rutinleri var. Yani herkesin sosyal medyaya ayırdığı zaman dilimi ve süre farklı. Kimileri sosyalleşmek, kimileri yeni iş ve kariyer fırsatlarına ulaşmak kimileri de iş geliştirmek üzere sosyal medya araçlarını yorğun bir biçimde kullanıyor. Dolayısıyla sosyal medyanın kullanım süresi gibi kullanım amacı da kişiden kişiye değişiyor. İşte bu iki farklılık farklı sosyal medya araçlarının oluşmasına neden oldu ve olmaya da devam edecek. Bazı sosyal medya araçları sadece tanıdıkları izleme ve iletişim kurmak alanı gibi kullanılırken bazıları ünlü kişilere ulaşmanın bir yolu. Bazı sosyal medya araçlarının kendisi sıradan insanı ünlü yapma potansiyeline sahip iken bazıları da öğrenmek için harika bir alan sunuyor. Sosyal mecralar; görsel odaklı, video odaklı, metin odaklı, yorum odaklı olmak üzere farklı odak noktaları ile çeşitleniyor. Bunun sonucunda da farklı sosyal medya uygulamaları ortaya çıkıyor. Peki, sosyal medya uygulaması nedir ve sosyal medya uygulamaları nelerdir?

Sosyal Medya platformları, günümüz itibariyle yüksek etkileşim oranıyla ana alan haline gelmiştir. Mobil cihazların fazlalığı ve her yerde kullanılıyor olması, bu platformların önemini de arttırmıştır. Milyonlarca kullanıcının yer aldığı ve yoğun şekilde konuşulduğu Sosyal Medya Neden Önemlidir?;

  • Sosyal medya platformları, kişide bağlılık yaratır ve kaçınılmaz durumdadır,
  • Platform üzerinde aktif insan sayısı fazladır ve pazaryeri olarak uygundur,
  • Ürün tanıtımı, reklam ve pazarlamaya müsaittir,
  • Alışveriş yapmaya yönlendirir ve özendirir,
  • Ürün pazarlama ile ilgi çekici hale getirilebilir,
  • Kampanya, hizmet ve ürün kolaylıkla milyonlara ulaştırılabilir,
  • Marka bilinirliğini, güveni ve kurumsal kimliği ortaya çıkarır.